Dea Smäcker- i allra högsta grad.

tystnad. ta mig. skjut.

Kategori: Morotskaka

bunden. men nu är jag fri. mitt huvud vilar inte längre mot gatan.
jag var länge utmattad, trött på ljudet jag hört förr.
det plågande ljudet mot dörren, det hemska jag gjort.
fast mellan brännande ljus och dimmiga skuggor.
och jag brukade säga att det om skett förr nu var borta. 
men jag hade fel, så fel att det gjort mig blind. 
måste göra dig stark, göra dig stark.
jag har morfat in och ut. olika formar.
från den dagen jag föddes har jag vetat att det inte går att gömma sig. 
fast mellan brännande ljus och dimmiga skuggor.
jag var sönder.
så länge. men det är över nu.
ja, och du. och du.
du vandrar på de ensamma gatorna som människor ber dig vandra.
det finns sår här. som bara inte kan läka. jag låtsas, att jag saknar det som tog mina vänner.
 
Kommentera inlägget här: